Busfröet

Min lilla busunge är totalt livsfarlig! Gabriel satt i sin stol och åt frukost imorse en pågen smörgås med mycket smör och ost, helt enkelt en lung och harmonisk morgon enda tills jag vände ryggen till och plötsligt satt han  på köksbordet och åt sin macka, jag fick panik eftersom han satt väldigt väldigt nära kanten. Men jag hejdade mig och smög tyst och försiktigt fram för att ta ner han  innan han rasade ner..Det går inte ens  att blinka förens han hittat på något rackartyg, men med tanke på att han är en Impola unge så är det kanske inte så konstigt att han är en vilde=)

Men min lilla skit har lärt sig så mycket! Han har lärt sig att säga mamma, pappa, mjauu, voff, tutte. Han förstår vad lampa, hund, katt och dansa betyder. Han har lärt sig att sitta, krypa, ställa sig mot saker, klättra upp i soffan, stå och ta något steg utan stöd ibland om han själv inte fattar vad han gör, han dansar som en gud, han kan vinka, peka, låssas hosta och låssas skratta! Allt det har han lärt sig på 10 månader och mycket mer så klart!
Helt otroligt, tänk vad smarta vi skulle vara om vi utvecklades i deras takt hela livet wow asså!

Vi har vart vid doktorn idag eftersom vi tycker att det verkar som att han fortfarande har ont.
Doktorn sa att ena örat var jätte fint och det andra var lite rött fortfarande men att det inte skulle vara någon fara utan att det skulle gå över. Så vi skulle ge han nässpray och alvedon för det kan vara lite svullet fortfarande och att det är tryck kvar i örat så det är nog därför han har ont ibland fortfarande, vi ska testa det till kvällen och så hoppas hoppas att vi får sova inatt!!

Ska skriva lite om vad vi har för planer under hösten/vintern:

24 oktober- Jag och Gabriel ska ha mys helg medans pappa är på kryssning med jobbet.
31 oktober- Halloween fest hos Daniel och Natalie. Då har vi barnvakt hela natten=)
9 november-Ska jag på middag hos Moa som fyller 18 år Grattis! blir dock lungt för mig så får resten partaja=)
15 november- Bettans 50 års fest! Blir lungt då med för min del, pappa ska nog ta sig några bella...
21 november-Då jävlar är det Rock båten och min tur att dricka bella=) pappa får vara hemma och mysa med G!
5 december- Våran skatt fyller 1 år! Då blir det kalas och presenter=)
24 december-Underbara julafton, god mat, mys och paket!
31 december-Nyårs firande hos Natalie och Daniel. Blir middag  något glas vin trevligt sällskap skulle jag gissa=)

Så ser det ut för stunden, med våra nöjen under året som är kvar...
Nu ska jag laga något gött att äta.




Kommentarer
Postat av: Natalie

Det låter som ett underbart slut på året, mycket festligheter osv, haha :b Och vad bra det låter att gå med Gabriel, vad skönt! Vi ses hemma hos Moa den 9:e :)

2008-10-21 @ 12:27:37
URL: http://nataliehedborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0