Torsdag

Hej hej! Då är det Torsdag och det är öppet på ump ska nog gå dit och vara där hela dagen. Moa ville vi skulle fika också, men svårt att få tag på henne när man inte hittar mobil telefonen som en viss liten herre har lekt bort här hemma.
ump är föresten en öppen verksamhet som igentligen heter Unga Mammor och Pappor.
Och i Helgen är det dags att åka till kopparberg igen, så roligt är det inte där, men det har vart något varje helg där ett tag nu. Bettan har 50 års kalas i kloten med mat och dans det blir säkert jätte roligt. Både jag och Kim har tänkt att ta det lungt vi vill ha med oss lilla Gabriel kanske ett glas vin till maten.
Nej men det är roligt att åka till koppis en sväng och hälsa på släkt och vänner men det är lika skönt att lämmna skit hålan!
Allt är så tragiskt där. Bara problem och jävelskap överallt.
Det är inte roligt att se sina vänner se ut som dom gör och ingen hjälp finns att få verkar det som?
Jag satt och funderade på hur många begravningar jag kommer att få gå på 10 år fram om det fortsätter i den här takten. Förra gången när vi kom åkande från Örebro och svängde in mot Bångbro satt vi och räknade hus mm som stog helt tomma och allt har blivit att se så skabbigt ut, det är lixom ingen som tar hand om husen dom bor i allt ser fallfärdigt ut.
Det enda jag hörde Kim säga på sträckan mellan Bångbro och Kopparberg var typ.
-Fan vad glad jag är att jag inte bor här, jag dör hellre än flyttar tillbaka.
Jag måste hålla med han, det räcker med dom gånger vi åker och hälsar på. Det får vara lite lagom.

Nej nu ska jag börja göra mig klar för att dra in till stan=)
Ha det bäst alla kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0